Fester, jobb & sömnbrist

så kan man summera min helg. Men sova kan man väl göra sen när man blir gammal.

På fredag fixade jag, Maria och Moa klart maten till Robins överraskningsfest på lördan. Vi lyckades få ihop allt även om det blev lite felräkningar här och var, vet inte vad jag och Maria har räknat då vi skulle fara och handla men vi fick då inte för lite saker till pajerna och salladerna i alla fall. Det bästa är att vi står och idiotförklarar Moa när vi försöker räkna, och det sen visar sig att hon har helt rätt.
Efter allt det var fixat och vi farit med maten till svartbygården var det bara hem för att göra sig iordning för personalfest. Först till Priscilla (i vanlig ordning) för lite för något vinglas innan vi tog oss vidare till Tommy. Satt och surrade i några timmar. Hade jag varit smart hade jag farit hem sammtidigt som Ulrika (vid tolvsnåret) men nej inte då, självklart ska vi ju ut en sväng och kolla om det är nå folk ute. Först till bränna där det var väldigt dött så vidare till Lotus där det var mycket mer folk och riktigt trevligt. Tänkte att jag stannar inte så länge, jag ska ju upp imorgon.
Tjugo över två kände jag att nu är det nog dags, så det var bara att hoppa på cykeln och cykla hem. Lyckades ta mig i säng strax efter tre snåret.

På lördan ringde väckarklockan klockan sju så det var bara upp, ta på sig kläder, ta bort sminket som farit under ögonen, spraya lite i håret (är glad att jag inte rör mig så mycket i sömnen) sen köra mot jobbet. Passerade statoil och köpte frukost bestående av en cola och en panpizza. Under rasten, då jag kanske borde ha sovit, sprang jag på stan och fixade en blomma och kort åt Robin sen var det bara att hoppa in i duschen och göra sig fest klar igen. Efter jobbet åkte jag och plockade upp Marika, Malin och Moa sen var det bara att ta sig mot svartbygården och hjälpa till att stoppa fram det sista.
Robin hade ingen aning om festen och blev väldigt överraskad när han kom. Det var en bra fest. Pappa kom och hämtade oss vid halv tre för då hade dom flesta åkt hem.

Vaknade vid tio på söndan och var väldigt pigg. Försökte väcka Ludde i omgångar men eftersom han är lite veckare än mig så låg han kvar i sängen när pappa, Maria och Robin kom och hämtade mig vid ett tiden. Mot gården igen och städa. Det gick hyfsat fort tack vare att man plockade undan eftersom på lördan. For och skulle panta alla burkarna, det känns som kul att panta en hel säck med burkar och få 22 kr för det, ska förbjuda fulöl på nästa fest ;)
Hann gå på skyltsöndan en sväng med Andreas och Moa, men det kändes inte helt okej eftersom att det fortfarande är grönt på marken, när kommer snön?!
Vid fem plockade vi upp Ludde och for och åt grötmiddag med skinksmörgås i Björkelund. Gud så gott det var. Sen bänkade vi oss framför tvn och spelade bingolotto, ingen vinst men det var lite mysigt ändå.

Nu är det julpyntat hemm och nu väntar jag bara på att det ska sluta regna någon gång och börja snöa så mna får rätt känsla!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0