Sjuka drömmar

Vet inte riktigt vars allt kommer ifrån. Inatt drömmde jag att Ludde saknade höger handen och skulle därför söva ner mig och ta min hand och sy fast den på sig själv. Kan ju tillägga att jag inte direkt var så glad över den idéen. Vaknade därför lite kallsvettig vid tre snåret och det tog ett tag innan jag kunde somna om igen.

Helgen har varit väldigt lugn. For till Lule på fredan och sov över hos Ida (bägge två var gräsänklingar). Så det blev film, god mat och massor med surr.
På lördan tog vi oss in till staden. Efter ett litet missöde med en nödutgång och lite lätt panik hur vi skulle ta oss ut så gick vi på affärer. Hittade en gigantisk stickad tröja för 120:-, den kommer jag att bo i nu under vintern. Ida följde med mig hem och hjälpte mig vara barnvakt under natten till Joline. Snällare unge får man leta efter. Visst lite gnäll innan hon skulle gå och lägga sig men det gick ju över, vaknade av sig själv en gång under natten och en gång var katten och väckte henne (han låg inte på plus sidan just då). Såg på "Så mycket bättre" och hyrde "Red riding hood", jag tyckte att den var bra men Ida var inte lika imponerad.
På söndan blev det middag hos mamma och pappa. Tjädergryta bjöds det på och hör och häpna att jag tyckte att det var gott. Visst, jag benade ut svampen men annars var den riktigt bra.
Ida säger att vi börjar bli gamla, men jag väljer helt enkelt att ignorera det :)

Måndagsträning igår, har inte varit på två veckor och då är det precis som att börja om från noll igen. Fy fan säger jag bara. Jag har alltid lätt ångest innan träningen börjar och under passet men efteråt är det ju skönt. Nä, inga mera sjukdomar och det blir att försöka byta bort dom måndagkvällarna jag jobbar.
Träningsvärken har börjat komma nu och jag känner att det kommer bara att bli mera tills imorgon. Härligt.

Bästa sovstilen


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0