Fyndat

Följde med mamma till pingstkyrkans secondhand i lördags, två timmar spenderade vi där inne. Vi gick där i godan ro och vände och vred på saker, tur att Maria inte var med hon hade ju fått ett damp anfall efter 5 min. Fyndade en glas prydnad med vattumannen på, en tunika till sommaren och tyg till min sittdyna. Mamma gjorde värsta fyndet och hittade en tupperwere kanna för 35 kr som jag fick, tur att vi gick en till sväng annars hade vi nog missat den.
Nu är min sittdyna färdigsydd, mamma var snäll och följde med hem och hjälpte till att mäta och fixa. Så det tog bara kanske ett halvår tills den var på plats, man ska inte ha för bråttom.



Ida, Heli och Birger var förbi i lördags. Birger fick haka på Ludde och var ut och rännde med bilen och jag, Ida och Heli satt och surrade, det var väl två månader sen vi träffades alla tre sist så vi hade lite att ta igen :) På kvällen tog vi oss till Suzie Q för middag, jävlar va gott det var och mycket mat fick man.

Igår var jag och Eva-Britt och lyssnade på Irish stew, Chorisma hade slagit ihop sig med ett band från Boden som sjöng Irlänska låtar. Jag tänkte först att det inte riktigt skulle gå ihop men dom gjorde det skit bra.
Kul att få gå och lyssna på nå annorlunda, har so inte hört Chorisma förut heller. Lite sång skadar ju inte på en söndag :)

Kan det bara sluta snöa nu?!? Lite sol hade ju inte skadat, är lite less på slasket. Har tänkt att jag ska ta mig ut och promenera men det är ju inte direkt jätte frestande när man blir sjöblöt om fötterna (ja, jag är ändå ganska bekväm av mig)
Får väl se om det blir att åka nå paltrunda i år, snöar det eller regnar så är jag ju inte så jätte sugen måst jag säga.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0