En klapp på axeln

ger jag mig själv idag. Tog mig ut på en 30 min joggingtur efter jobbet. Det tog emot och inte bara lite heller, men jag hade lovat mig själv att om det blev -15 eller varmare så skulle jag jogga hem och med tanke på att det var närmare -20 på morgonen så tänkte jag att "det kommer aldrig bli så varmt". Men termometern på jobbet visade -12 och Priscillas värsting mobil visade -13 så det var ju bara att dra på sig kläderna när jag hade slutat och he sig ut. Tyckte att det var konstigt att jag inte blev varm om benen, när jag kom hem och kollade på våra termometer så var det -17. Det gick ju grymt bra så det sitter så jävla mycket i huvudet. Sen att det brände lite lätt på låren när man kom in det är ju tydligen sånt man får ta :) och jag vet att man inte ska anstränga sig så mycket när det är så kallt för det är icket bra för lungorna men det var inte så att jag höll nå högt tempo.

Hade tur när jag var förbi till Ida och Birger idag och lyckades snika in mig på middag. Istället för fisksoppa som stod på menyn hemma fick jag renstek, ris och en god sås. Inte illa.

Nu på kvällen har jag varit riktigt duktig och tog tag i min kort hög som har leget ett tag. Kände mig grymt bra tills jag upptäcker att jag har ju fan inte beställt nå kort sen midsommar så nästa hög kommer att bli lika stor (om inte större). Jag måst få in nån sorts rutin på att beställa kort. Sen är jag kass på att välja ut så jag kan ju sitta med tre nästan likadana kort men dom är tagna från olika vinklar. Helt onödigt. Då är det bra att dom får "mogna" ett tag för då rensar jag bort sånna jag inte ids he in i albumet.

Jobb imorgon och sen på fredag bär det av mot Jokkmokk. Bäst att pälsa på sig som fan.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0