Det norrländska guldet!



Första gången jag någonsin har plockat hjortron i torsdags. 4 personer och 2 timmars slit senare hade vi fått ihop nästan 2 liter. Vi var nog lite tidiga. Det fanns fullt med hjortron som inte var färdiga så imorgon hoppas vi att alla har goat till sig och att ingen annan har hittat Luddes värstings ställen så att vi får ihop några liter till. Så värst mycket mygg var det inte i början ialla fall, men imorgon blir det nog att ta med sig myggspray så man kan underhålls spraya eftersom. Lyckades självklart sätta fast mig på myren med bägge stövlarna så Ludde fick snällt komma och dra lös mig, kängorna kommer nog att användas imorgon. Dom sitter ialla fall fast på fötterna.

Idag är det 10 år sen jag och Ludde blev tillsammans. Gud va tiden har gått fort. Det har ju hänt mycket under åren men jag minns fortfarande pirret när jag och två kompisar stod och väntade vid kiosken på havsbadet där han skulle komma och möta upp oss. Vi var inte från varandra många minuter den kvällen/natten. Till och med att han betalade in Marika på pdol området bara för att vi skulle hänga med in. Stackarn visste inte vad han gav sig in på ;)
Älskar dig!


Kommentarer
Sandra

Ett jätte grattis till er! :)

2012-07-28 @ 23:43:36
cathrin

Tack så mycket :)

2012-07-29 @ 16:05:32


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0