Segråttor.

Ringde till försäkringskassan idag för att höra hur det går med min havandeskapsansökning (börja känna mig en gnutta stressad eftersom min plan var att gå om 2 veckor och jag har inte hört någonting alls, känns som om man vill ju ha lite framförhållning). Dom har börjat handlägga och skickat förfrågan om årsinkomst på mig till kommunen, och kommunen har haft på sig tills idag (!!) att skicka tillbaka det till dom. Så det var bara att ringa löne och höra vad dom pysslade med, jo hon hittade pappret och skulle fixa det nu på en gång. Då tänker jag: Varför vänta in i det sista när man ska skicka in sånt där?! och jag fattar ju själv att dom inte bara har mitt papper att skicka in utan att dom har massor med annat att göra, men ändå. Tänk om jag inte hade ringt, då är det ju inte så säkert att det hade blivit inskickat idag. 
Puckon.

 Midsommar firades i vanlig ordning i Holsvattnet med hela klanen. Robins arbetskamrat och flickvän kom förbi och sov fredag till lördag, Marika med familj och farmor kom förbi på lördan och åt middag med oss. Efter middan drog vi fram krocket spelet. Fattar fortfarande inte vad det är för fel på klubborna, dom jag har funkar himla dåligt. Kom tvär sist första spelet (kan ju bero på att jag fick börja om ett x antla gåner) och andra spelet lyckades jag slå Melissa (8år). Man får vara glad för det lilla :)
Jag, mamma och Maria nötte Scrabble på kvällarna. Maria vann varje gång, men jag kan tycka att det är lite fusk eftersom hon har nött Word Feud och kan alla konstiga knep. 
Fy fan va mycket mygg det är där i år. Det var nästan så att man blev bortburen om det inte blåste, man såg från fönstret mot altan hur dom bara väntade att få gå till attack när man gick ut.

Stugbygge på G

Jollisen på promenad med sina favoriter

Midsommarstång bygge

Kan tänkas att Ludde har brännt sig

Tv-mys


Ikvällo blir det bio med Melissa och en kompis åt henne. Ice Age 4 är det som visas, det kan ju inte annat än bli bra :)

Malin är hemma under veckan så imorgon blir det att fotas och eftersom hon har någon förkärlek till Rödberget så tar vi oss en promenad dit upp ;)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0