Räddande ängel.

Morgan våran egen lilla bensin ängel :)
Lyckades för första gången få soppatorsk i fredags. Kan ju säga att jag var måttligt nöjd och jag skyller allt på Luddes bil som varken har en fungerande bensinmätare eller en varningslampa som tänds när det är 10 liter kvar (som dom flesta bilarna brukar ha).
Jag, Ida och Sabina var och plockade upp Heli efter jobbet och skulle åka och handla innan vi begav oss mot Skogså. Jag tyckte väl att bilen hoppade lite konstigt på vissa växlar men tänkte att den är väl bara lite konstig idag. Vi passerar en stackars man som står med varningstriangel, varningsblinkers och motorhuven öppen jag konstaterar att jag tänker då minsann inte stanna (tror att jag i vanlig ordning fick in ett svärord också) för det är ju inte så att jag kan hjälpa den stackars mannen.
Kanske 200 meter därifrån dör volvon!
- Det är KARMA! Hördes det så fint ifrån baksätet.
- Biljävel! Hördes det så fint från förarsätet.
Det är ju en jävla tur att Morgan bor i Lule och att han var hemma, annars vet jag inte riktigt vem vi hade ringt eller om vi så fint hade fått knata till närmaste bensinmack.
Tack Morgon för att du räddade oss!
Självklart gick djungeltrumman (Maria) väldigt fort så jag fick några upplyftande kommentarer via sms. Riktigt snällt.

(bilden är snodd från Heli)


Förutom det lilla missödet så var helgen riktigt bra. Vi tog det bara lugnt, åt (alldeles för mycket), satt ute vid elden, skottade lite på gården, tog en promenad i det sköna vädret och bara var. Flera sånna till folket.

Klockrent:
Ida springer runt som en yr höna i huset.
Heli: -
Vad letar du efter?!
- Mina täckbyxor!
- Ja, annars så har du ju på dig dom!

Det är inte alltid lätt vännen ;)

Hade med mig kameran men det blev ändå inte så många kort.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0