Oops!

Det blir inte alltid rätt när man tänker.
Maria skulle hjälpa mig idag att baka till Luddes födelsedag, men eftersom att våran spis var lite lätt sne så rann bara smeten till rulltårtan ut i ugnen. När pappa var förbi med Joline fixade han så att spisen blev rak. Maria tyckte att vi kunde göra ett nytt försök med smeten men eftersom jag inte hade nå smör kvar så tyckte jg att det inte gick. Så snäll som hon var tog hon med sig smörkrämen hem och skulle göra rulltårtan hemma hos sig.
När hon kommer hem och läser receptet upptäcker hon att det inte alls skulle vara nå smör i smeten, hon kände sig tydligen lurad och utnyttjad. Men till mitt försvar säger jag att jag var 100% säker på att det skulle vara smör, och det skulle ju vara det i smörkrämen (som redan var gjord och inte alls förstörd).
Men hon älskar ju mig vilket fall som helst (hon har ju som inte så mycket till val)
 
Idag har håret fått sig en uppfräschning, det behövdes verkligen. Ska försöka få upp nå bilder imorgon (får se om jag lyckas lista ut hur man gör med den nya mobilen).


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0