Måndags flashback..

Idag var första boxningspasset. Har varit väldigt pepp och kännt att det ska bli skönt att komma igång igen.
Kommer dit och upptäcker att hon som brukar hålla i det är borta och vem är där istället?! Jo han som håller i måndagsfysen.
"Det här kommer att bli sjukt jobbigt" är första tanken.
Helt rätt tänkt av mig också, ingen boxning alls utan fys i en timma. Har man nu inte tränat så hårt på över ett år så blir det extra tungt, speciellt med tanke på att jag tyckte hans pass var tunga när jag tränade och gick på dom en gång i veckan.
Så vi har grodhoppat, gjort utfall, gjort upphopp, sprungit, sälat oss fram på golvet, studsat, gått björngång och hoppat på bänken. Jag förväntar mig jävulst med träningsvärk imorgon och i övermorgon har jag inga större förhoppningar på att mina ben ska funka som jag vill. Men jag tröstar mig med att det var en engångs grej och att hon är tillbaka nästa torsdag (håller tummarna iallafall) !
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0