Midsommar

Firades i vanlig ordning med hela familjen Ögren/Lundsten/Byberg i Holsvattnet. Jag, Ludde, Robin och ungarna for dit på torsdag och Maria, mamma och pappa kom på fredag. Magnus, Sussie och Patrik dök också upp på fredan och på lördan kom Micke, Jossan och Robins föräldrar förbi. Vädret har inte helt varit på våran sida, i lördag spöregnade det nästan hela dagen men på kvällarna har det spruckit upp.
Vi har i vanlig ordning ätit och ätit och ätit lite till. Sussie hade gjort sin grymma midsommartårta, fatta att jag har längtat efter den i två år och den var precis lika god som jag kom ihåg.
Alexander har hittat tummen i helgen och upptäckt att den kan man ju suga på när man inte har nappen. Får väl se om han tänkt byta ut napparna mot tummen efterom att den har han ju med sig hela tiden och kan välja själv när han vill ha den.
Nu i veckan ser det ut som om det kommer att vara fint väder så här ska solas så fort pojken går och lägger sig.
Alexander har sovit sin första natt i eget rum, det gick väl hyfsat bra. Jag har då bara hört han tre gånger men enligt Ludde har han vaknat lite fler gånger än så, men det är väl bara att ge det ett tag och hoppas på att han någon gång kommer att sova en hel natt :)
 
 
 
 
Båtturen var väl sådär uppskattad, det gick bra när båten var igång men stod den still var det grymt tråkigt tydligen.
 
 
Det behövs inte alltid såmycket för att barnen ska bli glada. Två vattenhinkar gjorde succé.
Min hejjarklack under gräsklippningen
Fattade inte hur det här gick till, en oöppnad godis påse som gick ut för över ett år sen. Fattar inte hur vi har kunat missa den här.
 
Tog fram poolen när vi kom hem, behöver jag säga att det var grymt uppskattat (utav bägge pojkarna)?!
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0