Redo för havet!

Eller i alla fall för Holsvattnet och det är ju typ samma :)
 
 
Ida, Birger och Bill var förbi i fredags och åt middag och drack lite vin. Jag var riktigt seriös med middan gjorde lamm och egen rödvinsås, bägge vart riktigt bra. Kände att antingen blir lammet bra eller så smakar det kofta och hade det misslyckats så hade vi ju Idas jordgubbs och rabarberpaj att äta oss mätt på :) Men lammet blev riktigt gott och mört så nu vet jag hur man gör det. Avrundade kvällen med sverigespelet, jag och Ida var taktiska och vi delade upp oss parvis så att vi hade 50% chans att vinna i alla fall :)
På lördan var det 30 års fest för Emelie med tant och gubb teman, måste ju säga att alla gick in för det. Ludde hade till och med rakat flint. Mycket stilig karl kommer han att bli när han bli gammal och grå :) Synd att min mobilkamera inte är den bästa (den suger när man ska ta kort innomhus) så det blev inte så bra kort. Lekar lektes och mitt lag ledde fram tills sista jävla grenen och helt plötsligt gick ett annat lag om oss. Inte okej. Ludde var nog bara nöjd eftersom att hans lag förlorade att mitt lag inte vann, kan hända att jag är en dålig vinnare vad vet jag !? ;)
 
Vaknade först 11:30 på söndan, jävlar va skönt det var! Kände mig till och med utvilad, är ganska glad över att jag slutade dricka i tid så att jag inte var full när jag gick och la mig. Det gäller att tänka taktiskt :) Hann klippa gräset innan det var dags att fara till Luddes förädrar för middag och för att hämta hem pojken.
 
Till helgen blir det stugan så jag hoppas på strålande sol med lite vind så att myggen inte stör så mycket :)
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0