Gravidförsäkring.

Jag måste erkänna att jag faktiskt inte hade tänkt att skaffa en gravidförsäkring med Alexander. Jag tänkte: "vad kan hända?!". Men efter övertalning från Maria så gjorde jag det iallafall, sen har jag som glömt bort den där.
Nu när jag kollade igenom papper så började jag läsa på försäkringen vad den egentligen täcker och då stod det att den täcker sjukhusvistelse om man varit inlagd mer än tre dagar. Eftersom att försäkringen slutade gälla när han fyllde 6 månader så kollade jag upp preskriptionstiden på den också, 3 år. Hur bra som helst.
Så i måndags ringde jag till Folksam för att få veta hur jag skulle göra. Jag antog att jag skulle vara tvungen att skicka in ett intyg på att vi varit inskrivna i 10 dagar och att jag var tvungen att fylla i nån anmäla och så.
Men icket, vi löste allt på telefonen, inge krångel alls och det tog väl en kvart så var allt färdigt. Så nu fick vi helt plötsligt extra pengar, vilket alltid är välkommet. Vet precis vad dom ska användas till också :)
Tack Folksam för snabb och trevlig service.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0