Låsjävel

Här trodde man att man var smart och bytte ut det vanliga låset till skåpet på jobbet mot ett kodlås, eftersom jag har en tendens till att glömma den där nyckeln hemma lite då och då. Det var en smart grej fram tills idag då låset bestämde sig för att helt enkelt inte funka. Lite lätt irriterande.
Eftersom jag jobbar inom ett kvinnoyrke så är vi ju inte betrodda med verktyg som hade kunnat klippa upp låset utan jag måste ringa vaktis som inte finns på huset och eftersom han har mer än ett boende i stan så är inte riktigt att få upp mitt lås prio ett för han. Så det var bara att skippa jobbkläderna och jobbskorna, är tacksam över att jag den här gången inte hade på mig vinterkängorna och täckbyxor i alla fall. Man får vara glad för det lilla.
På måndag skulle han finnas på bygget så antingen om man haffar han då eller om jag får ta med mig ett eget verktyg, kan ju även hända att låset får liv igen och funkar. You never know ;)
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0