Bättre än väntat.

Fick (äntligen) mina betyg i början av veckan så igår tog jag dom till bemaningsenheten för att få på papper att jag är undersköterska och för att få upp lönen.
Måste säga att jag blev positivit överraskad. Det har ju pratas mycket om hur mycket dom höjer en efter en validering och summorna har inte varit så jätte stora. Men eftersom att jag har legat ganska lågt (läs; jävligt lågt) så fick jag en höjning som nästan var det dubbla av vad jag trodde att jag skulle få och eftersom jag låg så pass lågt från början kunde dom inte höja allt så att jag matchar en uska med lika många år så vid nästa lönesamtal skulle dom höja lite extra så att jag kommer ikapp någon gång.
Ibland har man tur eller vad man ska kalla det.
 
Midsommar har varit och det måst nog ha varit den kallaste jag kan komma ihåg. Men man får vara positiv, vi hade inte nå många mygg alls i stugan eftersom det blåste ganska bra. Ungarna fick på sig vindställ och mössa när dom var ute. Härligt!
Någon gång måst det ju vända kan jag tycka.
 
Förhoppningsvis blir det en sväng till Finland nästa vecka, planen är att gå på djurpark och hälsa på tomten. Kanske lite fel årstid för tomten men det var något billigare att träffa han på sommaren än kring jul ;)
Nu gäller det att passa på för snart är det bara att hålla sig hemma.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0