Nike!

Fick äntligen fingarna ur igår och inhandlade mig nya springskor. Mina som jag har haft inhandlade jag 2011 så dom börjar ha gjort sitt, det är inte mycket stoppning kvar baki hälen (vilket i klartext betyder att all tyg och stoppning är helt borta). Hade två presentkort så i slutändan betalade jag 499:- så det var ju inte värst.
Var och provsprang 5 km idag och det kändes riktigt bra. Dom har 30 dagars garanti så han sa att det är bara ut och springa och känns det fel får jag komma in och byta, tummen upp för den.
Men min plan är att springa lite kortare nu ett tag innan jag har gått in dom så att jag inte drar på mig jordens skavsår (vilket brukar vara standard på mina fötter) så att man måste pausa nån vecka. Nu när jag har kommit igång är det bara att köra på. Maria har anmält oss till vårruset så nu gäller det att kapa lite tider här så att man kommer i mål under 30 min. Det har ju gått förut så det borde gå nu också.
 
Har shoppat mig en klänning till sommarens bröllop också, det blev visst två helgerna efter varandra nu i slutet av maj och början av juni. Det ska bli riktigt kul!
Det i juni är i stockholm så det blir en liten mini semester för mig och Ludde. Pojkarna får vara hemma och umgås med mormorn och morfarn. :)
 
Nästa helg drar jag och Maria till stugan alldeles själva. Ska vårstäda och fixa lite på gården. På kvällen ser vi framför oss hur vi umgås i varsin del av soffan med varsin allers och löser korsord. Nästan så att det är det som lockar mest. Fatta att kunna ligga helt stilla och inte ha någon som surrar eller piper om vartannat. Missförstå mig rätt, jag älskar mina barn mest av allt och skulle inte klara mig utan dom men ibland är det skönt att bara vara och att få prata färdigt utan att bli avbruten och att man glömmer bort vad man pratade om för att nån behövde en ny blöja eller bara var tvungen att ha vatten exakt just NU eller att dom måste ha leksaken den andra hade. Nä det ska bli en mycket skön helg!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0